Puhas kuld
Helge noodina pimedas novembrikuus on dirigent Neeme Järvi pannud kokku kava kuldsest sügisklassikast. Kavas on saksa helilooja Engelbert Humperdincki „Shakespeare’i süit“. Samuti jätkab Järvi Joachim Raffi sümfooniate taasavastamist, sedapuhku on kavas järjekorras kümnes alapealkirjaga „Sügisel“. Raff oli 19. sajandi lõpul üks tuntumaid saksa heliloojaid, täna on tema looming võrdlemisi vähetuntud. Kokku on helilooja loomenimekirjas 11 sümfooniat. Veel kõlab kontserdil pianist Jaan Otsa esituses Joseph Haydni klahvpillikontsert D-duur.
Veebruaris on ERSO ees briti dirigent Jonathan Bloxham, kes toob ettekandele Ludwig van Beethoveni kolmanda sümfoonia „Eroica“. See on teos, mis avab ukse 19. sajandi orkestrimuusika edasisele arengule, väljendades helides ideaale, mis olid kannustatud Prantsuse revolutsiooni lipukirjast. ERSO klarnetirühma kontsertmeister Soo-Young Lee astub muusikalisse dialoogi saksa vioolamängija Nils Mönkemeyeriga, esitades Max Bruchi kontserdi klarnetile, vioolale ja orkestrile. Kontsert algab aga 19. sajandi saksa helilooja Emilie Mayeri avamänguga „Faust“.
Märtsis musitseerib ERSOga viiuldaja David Grimal, kes astub korraga üles nii solisti kui ka orkestrijuhi rollis, mistõttu dirigenti sel kontserdil laval ei näe. Kavas on Johannes Brahmsi viiulikonsert, teos, mis on pühendatud helilooja sõbrale ja 19. sajandi ühele kuulsaimale viiuldajale, ungarlasele Joseph Joachimile. Ühtlasi on seda nimetatud üheks neljast olulisimast saksa viiulikontserdist. Õhtu teises pooles tuleb esitusele Ludwig van Beethoveni sümfoonia nr 8, helilooja kõige lühem ja haydnilikum sümfoonia, mille huumor väljendub ootamatuis muusikalistes vaimukustes.
Itaalia dirigent Rinaldo Alessandrini on kokku pannud kontserdikava Johann Sebastian Bachi loomingust. Kavas on Leipzigis valminud kantaat „Geist und Seele wird verwirret“, mille solist on kontratenor Martin Karu, kelle lauljakarjäär kogub hoogu nii kodu- kui rahvusvahelistel lavadel. Lisaks kõlavad sinfonia’d ehk instrumentaalsed avamängud kantaatidest „Ich liebe den Höchsten von ganzem Gemüte“, „Wir danken dir, Gott, wir danken dir“ ja „Falsche Welt, dir trau ich nicht“. Instrumentaalmuusikast on kavas veel Bachi kolmas orkestrisüit.